Ecologicas Blogg

Detta är bloggen med ett stort hjärta för vår älskade planet. Bloggen som guidar till en "fair" livsstil som varken lämnar avtryck i naturen eller på någon annan människas livsöde. Glädje, humor, tips, tankar och ideér kommer fylla bloggens sidor. I hope you like it!!!

Eko Mums

Vad passar bättre än en Smothie till brunchen på Söndags morgonen.

Det bästa med Smothie är att det är lätt att göra och inga svårigheter att hitta schyssta produkter till.
Sen jag för några veckor sedan såg "uppdrag granskning" om blåbärsplockningen i Norrland så har jag bojkottat blåbär i mina smothies.
Ni kan se sanningen om vem som plockar våra blåbär här:

http://svtplay.se/v/1684514/uppdrag_granskning/del_3_av_16?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1719815/sb,p103536,1,f,-1

Men nu var det inte blåbärna som vi skulle prata om utan min favorit smothie.

4dl Arla Vanilj yoghurt
3 st eko bananer
2 dl frysta jordgubbar


Mixa och njut!!!

Om du har en stor frys så passa på att frys in svenska jordgubbar på sommaren då de ofta REAs ut. Annars så kan man ju som jag handla frysta jordgubbar under hela året i matbutikernas frysdiskar.
Å självklart så finns det ju även ekologisk yoghurt som man kan välja istället.


M ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0