Ecologicas Blogg

Detta är bloggen med ett stort hjärta för vår älskade planet. Bloggen som guidar till en "fair" livsstil som varken lämnar avtryck i naturen eller på någon annan människas livsöde. Glädje, humor, tips, tankar och ideér kommer fylla bloggens sidor. I hope you like it!!!

Många tankar ska nu samlas

Här på denna blogg ska nu många tankar samlas. Några kommer vara gamla genomtänkta sådana, andra kommer vara tagna från dagens blå himmel. Kanske kommer saker låta vridet, självklart och ibland rent ut talat korkat. Men så länge tankar inte kränker, skadar eller sårar någon av er läsare så tycker jag att dem är viktiga.

Livet är för kort för att hela tiden fundera på om man är PK eller använder tillräckligt avancerade ord.

Tanken med bloggen har länge funnits som sagt. Men den kom till livet idag. Den 10onde Oktober 2009.
Jag besökte tillsammans med min familj en rättvismarknad i Orkanen på Malmö högskola. Där fick jag en film om lön och arbetsförhållandena för skotillverkana. Det var fruktansvärt att se och samtidigt snegla åt sin skohylla.

Jag skulle så gärna vilja lägga ut filmen här. Just nu vet jag inte hur man gör och om man får...Men jag ska googla på saken.

Så denna Oktober dag föddes min blogg. Och tanken var typ såhär.
- Fred, sa vi starta en skobutik som bara säljer fairtraid, ecologiska, snygga heels som ligger mitt i stan.
- Det är inte så lätt som du tror! Svarar realisten Fred.
- Men vi kan ju åka till Indien som på semester och fixa nån att sammarbeta med.
- Hmm, man kan ju öppna en internet butik!!!
- Ja!!!  Å starta en blogg i anslutning till den.
(Det blir tyst en minut)
- Jag tror internet affären får vänta lite. Jag starta en blogg så länge.
 (Går in på blogg.se och försöker registrera mig. Funkar inte för jag har redan en blogg skriven på min email)
- Fred kan jag använda din email adress?
- Nä, skaffa en egen.
 (trycker Delete.....fem minuter senare)
- Nu har jag en blogg. www.ecologicas.blogg.se

Sen kom tankarna. Bloggen ska handla om...

  • Hur man kan skaffa en schysst livsstil utan att se ut som skogsmulle...
  • Skapa en debatt!
  • Ta allt med en smula humor.
  • Informera
  • bra val i vardagen!
  • ekologiska mat tips. Resturang o hemma!
  • samtidigt en blogg om min vardag, om mig och mina bra & mindre bra val i livet!

Det var mina tankar kring bloggen!!!

♥ M ♥



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0