Ecologicas Blogg

Detta är bloggen med ett stort hjärta för vår älskade planet. Bloggen som guidar till en "fair" livsstil som varken lämnar avtryck i naturen eller på någon annan människas livsöde. Glädje, humor, tips, tankar och ideér kommer fylla bloggens sidor. I hope you like it!!!

Matakuten

Kan inte fatta att det ska vara sådan korruption kring skolmaten.

Tacka vet jag Waldorfskolor som satsar på både ekologisk och biodynamisk skolmat. Du blir vad du äter!!!

Min favorit i matakuten är Carola Magnusson
Foto: TV4

Jag är precis som henne den där jobbiga kunden som står i vägen för alaa andra då jag ska läsa igenom innehållsförteckningen på minst tre produkter innan jag väljer. Värst är det när man kommer till frys disken för där blänger folk om man tar upp glassen och efter tre minuter lägger tillbaka den igen då man inser att den nog allt inte var så nyttig.

Panik får jag alltid i mejeridisken för där är det så himla kallt & alltid mycket folk. Hur ska man kunna hinna välja bland alla olika filer och yoghurtar utan att krocka med någon.

När jag står där och läser på produkterna så brukar det alltid komma upp många frågor.
Här kan man hitta de tillsatser som man bör undvika
http://hem.passagen.se/enummer/enr05.html


M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0