Ecologicas Blogg

Detta är bloggen med ett stort hjärta för vår älskade planet. Bloggen som guidar till en "fair" livsstil som varken lämnar avtryck i naturen eller på någon annan människas livsöde. Glädje, humor, tips, tankar och ideér kommer fylla bloggens sidor. I hope you like it!!!

Why Second hand when you can get it first class?

Min second hand jakt gick inget vidare idag!!!
Jag vet inte varför men jag har nog konstanterat att jag inte är någon secondhandare så att säga.
Jag besökte Myrorna inne i stan, men utan framgång var det gällde kläder, skor och väskor. Där emot så köpte jag en pocket för 15kr. "Bokhandlaren i Kabul".

Weekdays hade en liten second hand hörna som inte var något att skryta med. Liten och tråkig enligt mig. Dessutom såldes allt till över priser.

Second hand butikerna kring Davidshall då? Jag hittade bara en och den var stängd. Men jag ska erkänna att jag inte letade ihjäl mig precis för jag skyndade över torget då jag frös så himla mycket.

Däremot så fyndade jag first class istället.
Jag besökte IMs butik som ligger bakom Åhlens (den stora Åhlens vid Gustav). Där på Engelbrektsgatan 13 kan man verkligen fynda. Dessutom skänker IM pengar till människor som lever i fattigdom och utanförskap. Allt dem säljer är rättvisemärkt, men dem håller låga priser.

Looki looki vad jag fyndat

Denna söta elefant är från Indien. Fanns även kameler och fiskar. Dem kostade alla kring 50kr.

Deras smycken var jättefina och kostade ca 50kr.

IM kan man även besöka på www.imfairtrade.se



När jag gick till IM så gick jag förbi en annan rättvismärkt och även ekologisk butik.

Uma bazaar som ligger runt hörnet från IM på Per Weijersgata 9. Dem säljer kläder, smycken och lite leksaker. Dem hade bland annat super snygga jeans. Ska kolla in dem nästa gång.

www.umabazaar.se

Uma bazaar kan man plocka åt sig lite info till olika ekologiska och rättvisemärkta butiker och även Spa.

Jag hittade en "Guide till ekologiska smultronställen i Skåne"

Helt fantastiskt. Man får den gratis i olika eko butiker som Uma bazaar. Man kan även ladda hem den som pdf på www. ekoskane.se




M

 


Kommentarer
Postat av: Ekokul-Anna

Aha, nu upptäckte jag ju din fina blogg också. (man är ju nyfiken) Och om jag inte är helt korkad är du Malmöit precis som vi på Ekokul. Vad roligt, bloggen läggs till läslistan direkt!

2009-10-13 @ 21:28:29
URL: http://www.ekokul.se
Postat av: Maria

Tack & varmt välkommen hit. Malmöit vet jag inte om man vågar räkna sig till efter 20 månader i staden.:)Malmöbo iallafall.

/M

2009-10-13 @ 23:21:14
URL: http://ecologicas.blogg.se/
Postat av: Fischer19Elise

Sometimes I attempt to make myself create research papers. Nonetheless, I I guess I am not skilled enough to do such kind of job. The single way I see is to <a href="http://qualityessay.com">buy research papers</a>. I do not have a wiser clue.

2012-03-16 @ 23:24:31
URL: http://www.qualityessay.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0